Aktualitātes

Mākslīgā intelekta izmatošana loģistikas procesos

13.02.2024 Drukāt
Mākslīgā intelekta izmatošana loģistikas procesos

Šodien, 13.februārī, Latvijas Loģistikas asociācijas (LLA), Latvijas Lauksaimniecības kooperatīvu asociācijas (LLKA) un Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) pārstāvji projekta ietvaros tikās sanāksmē, kurā apsprieda mākslīgā intelekta iespējas veikt dispečera funkcijas.

“Mākslīgais intelekts var sekmīgāk prognozēt vairākus attīstības scenārijus, plānojot darbu garākam periodam – mēnesi vai pat gadu uz priekšu”, skaidroja LLKA ģenerāldirektors Rolands Feldmanis.
Tas ir būtiski, lai palielinātu izmantojamo iekārtu efektivitāti – vairāk to noslogot, ātrāk atgūstot tajā ieguldīto vērtību.
RTU pārstāvis Vitālijs Boļšakovs pauda, ka teorētiski var papildināt esošās izstrādes un optimizācijas modeli, bet pašlaik vēl salīdzinoši daudz darba pie iegūto datu un rādītāju precizēšanas, datu apstrādes, kas ir nepieciešama tālākai izpētei. Perspektīvas šādam projektam ir lielas, taču vienlaikus ir jāapzinās datu kvalitātes problēma.

Arī LLA pārstāvji Andris Spūle un Normunds Krūmiņš uzsver praktiskos projekta aspektus, pieļaujot to, ka LLA varētu uzturēt arī izpētes datus – tā piesaistot papildus pētniekus nākotnē jau esošai izstrādei.
“Šobrīd nepieciešams rosināt dažādas ar loģistiku saistītu problēmu risinājumus, tai skaitā, ar mākslīgo intelektu – gan runājot par infrastruktūras projektiem kā dzelzceļu, ostām, gan arī autoparka izmantošanu zemnieku saimniecībās un tos apvienojošajos kooperatīvos”, skaidro N.Krūmiņš

Momenteel zijn de beste casino's in Nederland uit onze top 10 lijst beste online casino. Check hiervan ook zeker onze online casino reviews.

Nākamā sanāksme ir plānota 29.februārī.

Projekta “Inovatīvi risinājumi lauksaimniecības un mežsaimniecības produktu pārvadājumu plānošanā un organizēšanā” (projekta nr.18-00-A01612-000022) mērķis ir izstrādāt ekonomiski lietderīgu un efektīvu loģistikas modelēšanas un vadības sistēmas prototipu lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarei smago kravu pārvadāšanai, maksimāli efektīvi izmantojot uzņēmumos esošās tehnikas vienības un piesaistītos cilvēkresursus. Projekta vadošais partneris ir LLA un tas tiek īstenots Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai Latvijas Lauku attīstības programmas 2014.-2020.gadam pasākuma „Sadarbība” 16.1.apakšpasākuma “Atbalsts Eiropas Inovāciju partnerības lauksaimniecības ražīgumam un ilgtspējai lauksaimniecības ražīguma un ilgtspējas darba grupu projekta īstenošanai” ietvaros.